Alla inlägg den 1 september 2009

Av Lie - 1 september 2009 21:12

Jag har haft en helt underbar eftermiddag!


Efter lunch åkte vi ut till en tjärn i skogen och tillbringade fyra timmar i solen, vid en spegelblank vattenyta. Tre av de där timmarna uppehöll jag mig nog på liggunderlaget, i lingonriset... läste bok och somnade sedan skönt, medan maken fick två regnbågsforeller på kroken.


Jag har haft några överansträngda veckor och jag var helt slut och när vi kom ut i skogen, tänkte jag att jag inte orkade ta ett enda steg och somnade invirad i min ylleponcho. Jag sov en god stund och när jag vaknade, kände jag mig som en ny människa - den sista timmen var jag fylld av energi och stegade iväg på en promenad efter stigen.

Ingen sömn är så bra, som den man får utomhus!


De smörstekta Regnbågarna inmundigades hemma till middag och när vi upptäckte att potatisen var slut, blev det en "ihop-plocks-sallad" som var jättegod till: Finklippt ruccola och basilika, finstrimlad vitkål och morot, squash, paprika, tärnat äpple och svarta oliver + lite småsmulad feta och citron-vinegrette.


Om inte kamerabatteriet hade varit urladdat, hade jag kunnat illustrera detta med foton, men... du får använda din fantasi!

Ovido - Quiz & Flashcards