Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Helt plötsligt...

Av Lie - 23 februari 2011 22:30

Idag lossnade nånting i huvudet på mig…

Jag såg tillvaron i ett klarare sken:

Ett sken som jag kommer ihåg, från förr

nu när jag ser i det igen.


Det känns ungefär som när man varit febersjuk

i en vecka och bara sett världen genom fönstret

och sedan kliver man ut i den stora tillvaron.

Och ser allt.

Jag har alltså haft en begränsad förmåga

att tolka intryck, men också att minnas.

Även om jag varit medveten om att jag haft

skador av min utbrändhet, har inte detta

varit klart för mig… 


Det är helt fantastiskt det som händer!

Jag är lite omtumlad… lite chockad faktiskt...  

Jag nosar på frisk!

Yes!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lie - 10 april 2011 12:21


  Jag flyttar nu över mina tankar till en ny blogg:   Fylgjans blogg      Ses där! ...

Av Lie - 9 april 2011 17:10

Jag ser konstnärligt skapande, som ett uttryck för själen och dess erfarenheter oavsett om det rör sig om måleri, musik eller dans. Uttryck i utveckling ger avtryck, både inför våra ögon och i våra själar.   Ibland ser jag så tydligt i mina bilde...

Av Lie - 26 mars 2011 13:03

Av Lie - 25 mars 2011 16:33

Min pappa har arbetat bra hela livet, varit familjeförsörjare, arbetsledare, tagit ansvar och hjälpt andra människor. Ensam familjeförsörjare under våra barndomsår, som det oftast var då på 60-talet. Men när han har varit sig själv närmast, har han a...

Av Lie - 25 mars 2011 14:00

Till människorna  I går tog jag hela världen i famn- det var i min fantasity jag är nog lika sluten och steloch reserverad som ni- men kände du månne en kyss på din kindja då var den nog från migty i går tog jag hela världen i famnoch då kysste jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards