Alla inlägg under juli 2010

Av Lie - 31 juli 2010 19:47

Hur kunde jag planera min semester så hä-ä-är?

Vad tänkte jag på? Sanningen är nog att jag faktiskt tänkte rätt bra, men att mitt tänk inte var samma, som andras tänk... för att andra tänker på ett annat sätt och har en helt annan bild, av samma ord...


Det är svårt att säga nej till släkt och vänner, som bor långt bort och som man träffar sällan, "bara för att man är lätt-uttröttad". När ska man annars ses? Men... en del man tycker om, kan vara väldigt krävande sällskap, när allt blir så här intensivt. Och om jag mitt i middan, måste gå och lägga sig, för att allt snurrar... då är jag inte så värst social. Kanske jag skulle ha sagt nej, till en hel vecka med syster, systerdotter och väninna, när jag veckorna innan, varit på kurs, sedan behjälplig vid 50-årskalas och efteråt lovat att vara barnvakt till barnbarnet. Jag har ansikten och pratande munnar, på näthinnan, men jag har ingen aning om vad som sas...  

 


Veckan med 2½-åriga barnbarnet har dock varit helt underbar. Så i  nuet... närvarande... långsamt tempo... en sak i taget och UNDERBARA kramar och pussar... Natt som dag...


...

 

Moffa-a-a?! Moffa-a-a?! Va' gölu va? Va? Va?

Va ä piskona? Unne vannä?

Ja'l åka båt... å så hoppa ja... plupp i vannä

Plupp!

Va älä hä-ä-ä? Jahaaa!

Mommo-o-o! Komma mommo! Ja vill komma-a-a!

Du blehövä inte löla i kasullen. Moffa kan löla!

Mommo... ja äskla däj!

  

...


Jag har nu en ledig vecka kvar. Då ska jag och maken, bara vara...

 Vill du mig något, så hittar du mig i kanoten...

... eller i blåbärsskogen... liggandes under en tall.

Av Lie - 12 juli 2010 21:34

Sommaren är här och det är underbara dagar!

Jag är inne på min andra semestervecka.


Det är väldigt varmt och det brukar jag tycka är jobbigt...

*...huvudet... huvudet...*

men vi har turen att ha fritidshuset vid en sjö, där det fläktar.

Alldeles perfekt tycker jag.


Lilla barnbarnet invigde sin växasäng, i sin egen lilla alkov 

och verkade också tycka att den var perfekt.


Vi hade en trevlig och skön helg tillsammans,"Lilla familjen" och vi.

Och mina föräldrar, som anslöt sig till oss, på söndagen.


"Lilla Meya på grönbete":


  

Av Lie - 8 juli 2010 17:12

Transformation...

Åter till den jag var menad att vara...


Fjärde steget av min förkovran

i shamansk botekonst

har satt spår i mig.

Härliga spår!


  *  


Jag är nu redo att möta arbetet.

Sex års målmedvetna studier

och många fler, i nyfiket spanande,

har varit utvecklande och intressanta.


Jag kommer att fortsätta lära mig mycket,

men kanske mer via praktiskt arbete

än via direkta kursstudier.


Fjärde steget:

"Själsåtervinning del 2"

är nu gjort i ÅrreNjarka


Tack!

 

  


Presentation


Jag skriver om mina tankar som oftast rör sig om: Livet, Barnen, Kärleken, Andligheten, Naturen och Utbrändheten

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards