Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Lie - 16 februari 2010 19:39

Tänk så skönt att ha en arbetsplats man trivs på, med sköna arbetskamrater och en god chef. Det är GULD och jag har åter igen fått känna denna glädje. KÄRLEK!


Tänk att jag är så lyckligt lottad.  De är godingar!    


Det är skönt att vara i mitt nu... njuta av varandet och acceptera att det är som det är... antagligen är det också som det ska, även om jag har mina problem med koncentrationen och önskar att jag skulle slippa det. Men jag har liksom inga särskilda måsten... sånt där som många dras med, för vad folk skulle tycka... jag struntar i vad folk tycker och det känns fritt och skönt.



En vän sa att jag söker flow, men jag tycker inte att jag söker flow... jag känner liksom att jag ÄR i flow... Att vara i flow behöver inte betyda att allt är perfekt... utan att man just bara är. Osho beskriver varandets konst, väldigt utförligt på sidan  

Buddha Teachings of Buddha Beings /Osho Quotes of awareness


http://www.messagefrommasters.com/Spiritual_Quotes/Osho/osho_awareness_quotes1.htm


Jag fastnade för punkt 8, som handlar om att inte pressa fram något:


 

//8. I am absolutely against positive thinking. You will be surprised that if you don't choose, if you remain in a choiceless awareness, your life will start expressing something which is beyond both positive and negative, which is higher than both. So you are not going to be a loser. It is not going to be negative, it is not going to be positive, it is going to be existential.//



  


Ungefär



Jag är helt emot positivt tänkande. Du kommer att bli förvånad över att om man inte väljer, utan fortfarande är i ett val utan medvetande, kommer ditt liv att börja uttrycka något som är långt större, än både det positiva och negativa, något som är högre än både ock. Du kommer inte att bli en förlorare. Det kommer inte att vara negativt, det inte kommer att bli positivt, det kommer att vara existentiellt.

 

...

 

Ja... det kan man smaka på   

Ovido - Quiz & Flashcards