Direktlänk till inlägg 14 september 2010

In service

Av Lie - 14 september 2010 22:37

"En önskan om att hjälpa och göra gott, leder oss in på healing” skriver Annika Langlé i sin bok Via Chakra – vägen mellan himmel och jord. Det är sant. Utan en önskan om att vilja hjälpa, skulle man väl knappast prova? Senare kanske en del tappar fokus och tänker mer på pengar, än på stöd, men i begynnelsen vill nog alla hjälpa någon. Om inte annat, hjälpa sig själv.


Det medvetna helandet har säkert funnits lika länge som det funnits sjukdomar. Det sägs att man i Kina har healingexempel som är över 6000 år gamla. Hippokrates har också skrivit om den helande kraften från/via våra händer.


”En helare helar inte sjukdomar, han skapar en miljö i vilken helanden kan äga rum. Men denna miljö har dimensioner som den materiellt inriktade vetenskapen ignorerar” skrev författaren George Meek på 1970-talet.


Den som blivit hjälpt av någon, som lagt sina händer på… ignorerar inte längre.



Jag känner att helandet är något mycket större än att försöka bota sjukdomar.

Det är ett tillstånd av varande… samman med ”det stora alltet”… ” In service!”


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lie - 10 april 2011 12:21


  Jag flyttar nu över mina tankar till en ny blogg:   Fylgjans blogg      Ses där! ...

Av Lie - 9 april 2011 17:10

Jag ser konstnärligt skapande, som ett uttryck för själen och dess erfarenheter oavsett om det rör sig om måleri, musik eller dans. Uttryck i utveckling ger avtryck, både inför våra ögon och i våra själar.   Ibland ser jag så tydligt i mina bilde...

Av Lie - 26 mars 2011 13:03

Av Lie - 25 mars 2011 16:33

Min pappa har arbetat bra hela livet, varit familjeförsörjare, arbetsledare, tagit ansvar och hjälpt andra människor. Ensam familjeförsörjare under våra barndomsår, som det oftast var då på 60-talet. Men när han har varit sig själv närmast, har han a...

Av Lie - 25 mars 2011 14:00

Till människorna  I går tog jag hela världen i famn- det var i min fantasity jag är nog lika sluten och steloch reserverad som ni- men kände du månne en kyss på din kindja då var den nog från migty i går tog jag hela världen i famnoch då kysste jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards