Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Lie - 5 oktober 2010 17:11

Ibland kan vissa dagar innehålla ingredienser, värdig en hel månad.

Sådan var min morgon idag. Jag satt och var rätt trött och funderade på om jag skulle byta fackförbund då jag tillhör mitt ”gamla vanliga”, som inte sköter mitt nuvarande avtalsområde. Helt plötsligt väckte telefonsignalen mig, ur mina tankar och en arg röst skällde på andra sidan.

Det är fascinerande när en person, tycker att han vet bättre, vad du har gjort och inte gjort, än du själv. Trots förklaring och information, nöjde sig skällhunden på andra sidan inte, förrän han läste innantill på sitt papper, ännu en gång… Det  var en person på hans arbetsplats som gett honom fel information. Jag var oskyldig… Tror du att han bad om ursäkt? Nej, han skyndade sig att avsluta samtalet, för att skälla på sin kollega istället… Suck.


Från att ha funderat över om jag skulle byta fackförbund, gick jag nu över till att aktivt tänka att jag måste byta jobb. Jag kände att jag verkligen FÅTT NOG! Så jag gick in på kommunens hemsida och klickade mig fram till Lediga jobb… Där sökte man socionomer, undersköterskor, brandingenjörer och chefer till äldreomsorgen… Äsch då! Vad gör jag nu?


Efter en stund stor det klart för mig.. ännu en gång… åter igen (!) …att det inte är inom förvärvsarbetet, som jag ska göra förändringar, för att trivas bättre. Jag ska odla mitt genuina jag… kliva in på stigen för min livsuppgift. Inte vara ute och virra, på ”Måste-stigarna”, ”Borde-landsvägarna” och ”Stress-autobahn”. Jag vet vad jag ska göra och det är inte att söka nytt jobb.


Jag ska odla mina privata intressen, som allt handlar om hälsosamhet. Läka mig själv och jobba för att det också kan bli en inkomstkälla; healing, shamansk botekonst, EFT och bildarbete, både enskild konstnärlighet och gruppverksamhet med ”Må-bra-måleri”. Vad är det som är så svårt för mig att förstå?


Nåväl… när klockan var 9:15 mejlade jag den bildterapeut, som jag haft kontakt med för flera år sedan. Nu ska det banne mig bli av. Kurs!


Zen Tarot Card


When the Page of Fire enters your life, it is a sign that you are ready for the fresh and the new. Something wonderful is just on the horizon, and you have just the right quality of playful innocence and clarity to welcome it with open arms.

Ovido - Quiz & Flashcards