Alla inlägg den 16 december 2010

Av Lie - 16 december 2010 10:02

***

Det snöar ute.

Som om vi behöver mer snö...?


Det är lite synd, att så fort det blir varmare än -10, så kommer det snö. Tänk om alla dagar hade en temperatur mellan -5 och -10 grader, solen sken och det bara var härligt? För jag tycker vintern är härlig, men jag gillar inte med minus 18 grader... och inte snöyra heller. 


Den sorts snö som kommer nu, den har jag för länge sedan döpt till "grin-snö".

Jag funderade idag, varför jag säger så... men det har nog med att göra, att är man ute i denna typ av snö; små små flingor som kommer tätt och vasst.. då kisar man med ögonen och så grinar man upp sig i fejset. Jag skulle också ha kunnat kalla det kis-snö... men man blir ju också lite grinig i humöret... så GRIN-SNÖ får det förbli.


Julen nalkas... och jag är sjuk. Det är som vanligt det. Jag tror jag ska ta 2011 års almanacka och stryka hela december och skriva SJUK. Så kanske jag fattar att vara ute i god tid, nästa år. Jag skrattade åt dottern, som skrev listor i början av november.. Smart Matilda! Mycket smart! Skrattar bäst, som skrattar sist.


Det blir jul, ändå sa någon tröstande. Ja kanske det?

Men vem köper julklapparna?

Tomten?


...


Kan inte låta bli:


  


Ovido - Quiz & Flashcards