Alla inlägg under augusti 2009

Av Lie - 9 augusti 2009 17:12

Så... då har jag avverkat min sista semsterdag. 6½ veckors ledighet har varit otroligt skönt och jag har hunnit med både aktivitet och vila och är påfylld av kärlek och omtanke från familj och vänner. Nu stundar nytt läsår och jag har en vecka på mig att acklimatisera mig, innan lärarna börjar och ytterligare en vecka senare kommer eleverna. Då ska saker som busskort, skolskjutstider och liknande vara fixat.


Jag har ett rätt så tråkigt administrativt jobb numer, men mina kollegor är jätterara och idag får man ju faktiskt vara glad, att man har ett jobb med en stadig inkomst. Inte längtar jag till jobbet som jag hör att en del gör, men en lättjefull kvinna som jag, mår bra av rutiner, som bra dygnsrytm, bra mat och regelbunden motion... Semestern vände upp och ner på allt...


Så Good bye sena kvällar, sovmorgnar, glass och lättja...

Åter till ordningen!


Av Lie - 2 augusti 2009 06:52

***

As an onion …

As through onion layer

do I permeate

closer to the core

As all layers of the earth's crust

seems this matter

never end

Never ending story?

Never in my mind!

I have to penetrate

Closer to the heat

The intensity

of my feeling

My soul

My truth

I thought It was completed

Case closed…

and my mind clear as the water

in a mountain rivulet

But that had been too easy

Easy as a child’s happy play

in a playground surrounded

by a protective fence

There are no protection

For the development in me

Maturity 

Progress and elevation

Fulfilment

No detour

Of this matter

© Lie



Ovido - Quiz & Flashcards